Missatsamtal.se
Annons

Sök telefonnummer

0855410005

Har du fått ett samtal från detta nummer?
Här kan du läsa vad andra har att säga om detta telefonnummer och vem som har ringt.
Lägg gärna in en egen kommentar.

30 kommentarer

Enligt besökarna ringer
Svea Telecom, Okänd, Fredrik.Andersson@Sv

Sveatelecom 2010-12-13
Hej!
Vi tillbakavisar denna kritik skarpt,då den är obefogad av nedan punkter framkommer svaren på edra frågor.

1)Svea köper material som är nixat så vi aldrig ringer människor som har nix skulle detta inträffa mot alla förmodan måste kunden uppmärksamma oss på detta I dessa få fall blir det inget köp då varje kund som får en faktura måste fullfölja ett långt juridiskt avtal som spelas in med kundens godkännande som underlag för köpet.

2) Vi har en sträng nöjd kund-garanti som alltid advokerar kundens belåtenhet och unika lösning, med andra ord vi vill inte att någon ska vara kund hos oss som inte vill detta.

3) Vi är bara lika stora som vår nöjdaste kund och kommer alltid att direkt ta bort de kunder som kan påvisa att ett fel inträffats helt Gratis!
Slutligen, vi har tusentals nöjda kunder och har ni råd eller rön tips eller tricks tveka inte på att höra av er till reklamationsansvarig Fredrik.Andersson@Sveatelecom.se

Svea Telecom - Din trygghet,Vår drivkraft

Svea Telecom 0855 2010-12-09
Fick höre en dam rabbla upp något osammanhängande om abonemang vilket jag ej han fatta och sedan bröts samtalet, finner det riktigt otrevligt.

Svea Telecom 2010-12-08
Svea Telecom är riktiga skojare. Oseriöst företag. Jag har avbeställt abonnemanget inom ångerveckan. De skickar faktura ändå som jag inte tänker betala. Jag har kollat med TELIA och jag har kvar mitt abonnemang där också. Hur fräck får man vara?
Annons

Svea Telecom 2010-12-08
PS. Idag blir jag återigen uppringd av samma försäljare = HANS - från nr 08-554 100 05 = Svea Telecom enligt uppgifter på Eniro.

Han börjar samtalet med att säga ungefär så här: Hej - jag heter Hans - och ringer från Tele2. Vi har lite extra erbjudanden nu inför julen...

Hallå där - säger jag - jag blev uppringd av Dig för ett par veckor sedan... + lite till som ej passar för att återge i skrift.

Hans lägger eller slänger då bara på luren.

Lurigt - eller ?

Josef Boberg
0430-215 66
josef@boberg.nl

Svea Telecom 2010-12-08
Hej!
Vi tillbakavisar denna kritik skarpt,då den är obefogad av nedan punkter framkommer svaren på edra frågor.

1)Svea köper material som är nixat så vi aldrig ringer människor som har nix skulle detta inträffa mot alla förmodan måste kunden uppmärksamma oss på detta I dessa få fall blir det inget köp då varje kund som får en faktura måste fullfölja ett långt juridiskt avtal som spelas in med kundens godkännande som underlag för köpet.

2) Vi har en sträng nöjd kund-garanti som alltid advokerar kundens belåtenhet och unika lösning, med andra ord vi vill inte att någon ska vara kund hos oss som inte vill detta.

3) Vi är bara lika stora som vår nöjdaste kund och kommer alltid att direkt ta bort de kunder som kan påvisa att ett fel inträffats helt Gratis!
Slutligen, vi har tusentals nöjda kunder och har ni råd eller rön tips eller tricks tveka inte på att höra av er till reklamationsansvarig Fredrik.Andersson@Sveatelecom.se

Svea Telecom - Din trygghet,Vår drivkraft

Svea Telecom 2010-12-08
Uppringd av ST Otroligt nöjd. Först lät det hyfsat men efter att ha granskat hemsidan så fattade jag att det var sant köpte abonnemanget via hemsidan det var riktigt billigt alla deras kunder får 100 gratis minuter varje månad så länge de är kunder!

Svea Telecom 2010-12-08
Hej! Tråkig läsning i och med att jag är en nöjd kund på Svea Telecom sedan den 1 september. Det ser ut som att kunder som skriver här inte är kunder i och med att de inte är villiga att betala sin faktura. Jag ringde och utnyttjade min ångerrätt eftersom att jag inte brukar teckna något på telefon. Jag ville titta på det i lugn och ro. Jag ringde in till kundtjänst, de tog bort det och sedan ringde jag in 3 veckor senare och bestämde mig för att ha det. Då fick jag en bra rabatt som tack för att jag kom tillbaka! Svea har en mycket personlig kundtjänst, de vet exakt vem man är, vad man har ringt om tidigare och ringer då och då upp för att se om man är nöjd om man har haft något problem. Jag har aldrig tidigare bemött sådan service och framförallt sådana låga priser. Det är klart att kunder som inte betalar sin faktura är missnöjda det fattas en och annan skruv i huvudet på sådana människor! Sveas tjänster och deras fantastiska service är värd att betala en faktura med DRICKS på! Och att de skulle ta in kunder som inte vill vara kunder låter väldigt ologiskt då de som jag sa tidigare har stenkoll.

Mvh
Hon som betalar för sig innan hon klagar på saker

Svea Telecom 2010-12-06
Folk som skriver att dom är nöjda med Svea Telecom är anställda på Svea Telecom.

Ingen annan kan vara nöjd med såna skojare.
Vårat Telia abbonemang blev kapat trots att vi sa NEJ, men Telia fixade tillbaka det dagen efter.

FAR ÅT HELVETE IDIOTER. SVARA INTE NÄR DOM RINGER!

Okänd 2010-12-04
Hej! Tråkig läsning i och med att jag är en nöjd kund på Svea Telecom sedan den 1 september. Det ser ut som att kunder som skriver här inte är kunder i och med att de inte är villiga att betala sin faktura. Jag ringde och utnyttjade min ångerrätt eftersom att jag inte brukar teckna något på telefon. Jag ville titta på det i lugn och ro. Jag ringde in till kundtjänst, de tog bort det och sedan ringde jag in 3 veckor senare och bestämde mig för att ha det. Då fick jag en bra rabatt som tack för att jag kom tillbaka! Svea har en mycket personlig kundtjänst, de vet exakt vem man är, vad man har ringt om tidigare och ringer då och då upp för att se om man är nöjd om man har haft något problem. Jag har aldrig tidigare bemött sådan service och framförallt sådana låga priser. Det är klart att kunder som inte betalar sin faktura är missnöjda det fattas en och annan skruv i huvudet på sådana människor! Sveas tjänster och deras fantastiska service är värd att betala en faktura med DRICKS på! Och att de skulle ta in kunder som inte vill vara kunder låter väldigt ologiskt då de som jag sa tidigare har stenkoll.

Mvh
Hon som betalar för sig innan hon klagar på saker

svea telecom 2010-12-02
hur i hela världen ska man komma i kontakt med reklamationsansvarig kundtjänst vägra koppla fram då de inte kan, å fredrik andersson har inte tild/lust då han har så mycket att göra men det kan man förstå.
Snälla Svea svara inte med era standrad svar utan förklara hur man ska kunna reklamera om ingen vill ta ansvar på varken kundtjänst eller övriga på bolaget inblandade

Svea Telecom 2010-12-02
2/12-10
Nu äääntligen har jag blivit kontaktad per telefon av Sandra Bergman på Svea Telecom (ringde ifrån ett anonymt nr). Ca en 1/2-timme därefter fick jag per email bekräftelse på att min annullering av telefonbeställningen är genomförd (kom från info@sveatelecom.se ). Annuleringen som jag parallellt begärde per email och per postbrev 23/11-10.

Jag avstår här ifrån att nämna något om - vad dröjsmålet med Svea Telecoms annulleringsbekräftelse ”berott på”.

Historia
Den 19/11-10 blev jag per telefon "övertalad" att teckna Svea Telecom som telefonoperatör. Därefter samma dag ringer jag kundtjänst 0756-600123 - och får då klart för mig att mitt nuvarande abonnemang är betydande förmånligare än det jag ”tecknat” per tel med Svea Telecom. Dock... - enligt uppgift då - så gick det ej att annullera min beställning - förrän jag per post hade fått ordererkännandet (ankom mig 23/11-10).

Ex. Oktober 2010 ringde jag ca 326 minuter - och betalade för det 191 kr - med månadsavgiften och alla samtalsavgifterna inkluderade. Min nuvarande telefonoperatör är Tele2.

Min lärdom av detta är att fortsatt ALDRIG anta erbjudande per telefon om någonting - utan att i de fall det skulle kunna vara intressant - ALLTID begära att FÖRST få en skriftligt offert per post eller email.

Jag har nu sedan 19/11 ”bekymrat mig” om hur det skulle bli + att jag lagt ned åtskilliga timmar på nätet för att söka info om Svea Telecom, skrivit och skickat brev, email, påminnelser osv osv. Sådant är ju helt onödigt - ifall jag nu fortsatt ”gör rätt ifrån början”.

”Slutet gott allting gott” - vad mig anbelanger avseende Svea Telecom.

Josef Boberg
0430-215 66
josef@boberg.nl

Svea Telecom 2010-12-02
Uppringd av ST Otroligt nöjd. Först lät det hyfsat men efter att ha granskat hemsidan så fattade jag att det var sant köpte abonnemanget via hemsidan det var riktigt billigt alla deras kunder får 100 gratis minuter varje månad så länge de är kunder!

Svea Telecom 2010-12-02
Svea = Super bra!
5 stjärnor är för lite för detta företg.
Vår familj jag mamma stina pappa robert och våra 3 barn ringde friskt ifrån vår fasta telefon och fick en faktura ifrån telia på 1600 kr sedan köpte min kollega ett abonnemang av svea och berätttade för mig att hon hade = 0 i öppningsavgift = 0 i minutavgift och bara 60 öre till mobilt dygnet runt på sin fasta telefon.

Jag trodde inte på det, ni vet det lät för bra helt enkelt, mycket riktigt loggade jag in på deras hemsida det heter svea alltid kostar bara 199 och vi är super duper nöjda vi ringer gratis hela hela tiden! - familjen Nilsson

Svea Telecom 2010-12-02
Informationsansvarig Svea: John Ericsson

Hej!
Vi tillbakavisar denna kritik skarpt,då den är obefogad av nedan punkter framkommer svaren på edra frågor.

1)Svea köper material som är nixat så vi aldrig ringer människor som har nix skulle detta inträffa mot alla förmodan måste kunden uppmärksamma oss på detta I dessa få fall blir det inget köp då varje kund som får en faktura måste fullfölja ett långt juridiskt avtal som spelas in med kundens godkännande som underlag för köpet.

2) Vi har en sträng nöjd kund-garanti som alltid advokerar kundens belåtenhet och unika lösning, med andra ord vi vill inte att någon ska vara kund hos oss som inte vill detta.

3) Vi är bara lika stora som vår nöjdaste kund och kommer alltid att direkt ta bort de kunder som kan påvisa att ett fel inträffats helt Gratis!
Slutligen, vi har tusentals nöjda kunder och har ni råd eller rön tips eller tricks tveka inte på att höra av er till reklamationsansvarig Fredrik.Andersson@Sveatelecom.se

Svea Telecom - Din trygghet,Vår drivkraft

Svea telecom 2010-12-02
Har ringt svea telecom och försökt nyttja komsumenens rätt till ångervecka trots detta har jag betalt 681:- som jag nu vill har tillbaka. Har pratat med Kundtjänst tre gånger:
2010-10-05 kl 11,30 Sara Karlsson
2010-10-21 kl 15,53 Erik Magnus Juden
2010-10-27 kl 13,12 Johanna Abrahamsson
skickat två mail och ett brev om detta krav och hot om polisanmälan men trots detta vägrar bolaget svara. Informationsansvarig fredrik andersson vägrar prata med sina kunder. KÖP INGET av bolaget de är värdelösa och avskyr sina kunder.

Svea telekom 2010-12-01
Det tycks som de ofta ringer äldre människor och pratar ikull dessa, är själv godman och min huvudman blev utsatt för företaget. Ingen rättels gick att få, har polisaanmält företaget som sedan tidigare har tio anmälningar på sig. Se Artikel i Västerbottens kuriren 29/11.

Svea Telecom 2010-12-01
Hej,

Jag är ansluten till Nix telefoni. Men Den 19 november 2010 blir jag uppringd av en "väloljad" telefonförsäljare. Under "skenet" av att han ringer ifrån min nuvarande teleoperatör Tele2 - så får han mig att acceptera Svea Telecom som ny teleoperatör. Jag fick felaktigt intrycket, under telefonsamtalets gång, att Svea Telecom var något nytt inom Tele2.

Jag har enligt min rätt enligt distansavtalslagen annullerat "telefonavtalet" med Svea Telecom bl a per email och brev - men jag får ej annulleringen bekräftad vare sig per email eller post.

Jag har flera gånger försökt att ringa Svea Telecoms kundtjänst 0756 60 01 23 - men där är det bara att vänta vänta vänta... = ingen svarar på kundtjänst inom min "tålamodstid" av ca 20 min.

Kan jag få ett råd om hur jag nu går vidare med detta för att få min annullering bekräftad per email eller post ?

Bästa hälsning
Josef Boberg
Fax & tel.nr 0430-215 66
Email josef@boberg.nl

Svea Telecom 2010-11-30
Uppringd av ST Otroligt nöjd. Först lät det hyfsat men efter att ha granskat hemsidan så fattade jag att det var sant köpte abonnemanget via hemsidan det var riktigt billigt alla deras kunder får 100 gratis minuter varje månad så länge de är kunder!

Fredrik.Andersson@Sv 2010-11-30
Informationsansvarig Svea: John Ericsson

Hej!
Vi tillbakavisar denna kritik skarpt,då den är obefogad av nedan punkter framkommer svaren på edra frågor.

1)Svea köper material som är nixat så vi aldrig ringer människor som har nix skulle detta inträffa mot alla förmodan måste kunden uppmärksamma oss på detta I dessa få fall blir det inget köp då varje kund som får en faktura måste fullfölja ett långt juridiskt avtal som spelas in med kundens godkännande som underlag för köpet.

2) Vi har en sträng nöjd kund-garanti som alltid advokerar kundens belåtenhet och unika lösning, med andra ord vi vill inte att någon ska vara kund hos oss som inte vill detta.

3) Vi är bara lika stora som vår nöjdaste kund och kommer alltid att direkt ta bort de kunder som kan påvisa att ett fel inträffats helt Gratis!
Slutligen, vi har tusentals nöjda kunder och har ni råd eller rön tips eller tricks tveka inte på att höra av er till reklamationsansvarig Fredrik.Andersson@Sveatelecom.se

Svea Telecom - Din trygghet,Vår drivkraft

Kalle 2010-11-30
Uppringd av ST Otroligt nöjd. Först lät det hyfsat men efter att ha granskat hemsidan så fattade jag att det var sant köpte abonnemanget via hemsidan det var riktigt billigt alla deras kunder får 100 gratis minuter varje månad så länge de är kunder!

Fredrik.Andersson@Sv 2010-11-30
Hej!
Vi tillbakavisar denna kritik skarpt,då den är obefogad av nedan punkter framkommer svaren på edra frågor.

1)Svea köper material som är nixat så vi aldrig ringer människor som har nix skulle detta inträffa mot alla förmodan måste kunden uppmärksamma oss på detta I dessa få fall blir det inget köp då varje kund som får en faktura måste fullfölja ett långt juridiskt avtal som spelas in med kundens godkännande som underlag för köpet.

2) Vi har en sträng nöjd kund-garanti som alltid advokerar kundens belåtenhet och unika lösning, med andra ord vi vill inte att någon ska vara kund hos oss som inte vill detta.

3) Vi är bara lika stora som vår nöjdaste kund och kommer alltid att direkt ta bort de kunder som kan påvisa att ett fel inträffats helt Gratis!
Slutligen, vi har tusentals nöjda kunder och har ni råd eller rön tips eller tricks tveka inte på att höra av er till reklamationsansvarig Fredrik.Andersson@Sveatelecom.se

Svea Telecom - Din trygghet,Vår drivkraft

Micke 2010-11-30
Hej jag har jobbat på svea telecom det är riktigt hårda med kvalite efter det muntliga avtalet som man gör med kunden måste man gå igenom alla avtalspunkter igen även om kunden säger att han förstår allt. De är jätte hårda med kvalite.

Svea Telecom 2010-11-30
Älskar svea telecom jag ringer bara för 11 öre till min syster i london..!!!!! 11 öre till london och hela uk dygnet runt hela tiden inga kort inga prefix bara min vanliga hemtelefon.

Kalle 2010-11-30
Hej jag har jobbat på svea telecom det är riktigt hårda med kvalite efter det muntliga avtalet som man gör med kunden måste man gå igenom alla avtalspunkter igen även om kunden säger att han förstår allt. De är jätte hårda med kvalite.

Fredrik.Andersson@Sv 2010-11-30
Informationsansvarig Svea: John Ericsson

Hej!
Vi tillbakavisar denna kritik skarpt,då den är obefogad av nedan punkter framkommer svaren på edra frågor.

1)Svea köper material som är nixat så vi aldrig ringer människor som har nix skulle detta inträffa mot alla förmodan måste kunden uppmärksamma oss på detta I dessa få fall blir det inget köp då varje kund som får en faktura måste fullfölja ett långt juridiskt avtal som spelas in med kundens godkännande som underlag för köpet.

2) Vi har en sträng nöjd kund-garanti som alltid advokerar kundens belåtenhet och unika lösning, med andra ord vi vill inte att någon ska vara kund hos oss som inte vill detta.

3) Vi är bara lika stora som vår nöjdaste kund och kommer alltid att direkt ta bort de kunder som kan påvisa att ett fel inträffats helt Gratis!
Slutligen, vi har tusentals nöjda kunder och har ni råd eller rön tips eller tricks tveka inte på att höra av er till reklamationsansvarig Fredrik.Andersson@Sveatelecom.se

Svea Telecom - Din trygghet,Vår drivkraft

familjen Nilsson 2010-11-23
Svea = Super bra!
5 stjärnor är för lite för detta företg.
Vår familj jag mamma stina pappa robert och våra 3 barn ringde friskt ifrån vår fasta telefon och fick en faktura ifrån telia på 1600 kr sedan köpte min kollega ett abonnemang av svea och berätttade för mig att hon hade = 0 i öppningsavgift = 0 i minutavgift och bara 60 öre till mobilt dygnet runt på sin fasta telefon.

Jag trodde inte på det, ni vet det lät för bra helt enkelt, mycket riktigt loggade jag in på deras hemsida det heter svea alltid kostar bara 199 och vi är super duper nöjda vi ringer gratis hela hela tiden! - familjen Nilsson

Fredrik.Andersson@Sv 2010-11-23
Informationsansvarig Svea: John Ericsson

Hej!
Vi tillbakavisar denna kritik skarpt,då den är obefogad av nedan punkter framkommer svaren på edra frågor.

1)Svea köper material som är nixat så vi aldrig ringer människor som har nix skulle detta inträffa mot alla förmodan måste kunden uppmärksamma oss på detta I dessa få fall blir det inget köp då varje kund som får en faktura måste fullfölja ett långt juridiskt avtal som spelas in med kundens godkännande som underlag för köpet.

2) Vi har en sträng nöjd kund-garanti som alltid advokerar kundens belåtenhet och unika lösning, med andra ord vi vill inte att någon ska vara kund hos oss som inte vill detta.

3) Vi är bara lika stora som vår nöjdaste kund och kommer alltid att direkt ta bort de kunder som kan påvisa att ett fel inträffats helt Gratis!
Slutligen, vi har tusentals nöjda kunder och har ni råd eller rön tips eller tricks tveka inte på att höra av er till reklamationsansvarig Fredrik.Andersson@Sveatelecom.se

Svea Telecom - Din trygghet,Vår drivkraft

Svea Telecom 2010-11-29
Svea = Super bra!
5 stjärnor är för lite för detta företg.
Vår familj jag mamma stina pappa robert och våra 3 barn ringde friskt ifrån vår fasta telefon och fick en faktura ifrån telia på 1600 kr sedan köpte min kollega ett abonnemang av svea och berätttade för mig att hon hade = 0 i öppningsavgift = 0 i minutavgift och bara 60 öre till mobilt dygnet runt på sin fasta telefon.

Jag trodde inte på det, ni vet det lät för bra helt enkelt, mycket riktigt loggade jag in på deras hemsida det heter svea alltid kostar bara 199 och vi är super duper nöjda vi ringer gratis hela hela tiden! - familjen Nilsson

Svea Telecom 2010-11-29
Älskar svea telecom jag ringer bara för 11 öre till min syster i london..!!!!! 11 öre till london och hela uk dygnet runt hela tiden inga kort inga prefix bara min vanliga hemtelefon.

Svea Telecom 2010-11-29
Svea = Super bra!
5 stjärnor är för lite för detta företg.
Vår familj jag mamma stina pappa robert och våra 3 barn ringde friskt ifrån vår fasta telefon och fick en faktura ifrån telia på 1600 kr sedan köpte min kollega ett abonnemang av svea och berätttade för mig att hon hade = 0 i öppningsavgift = 0 i minutavgift och bara 60 öre till mobilt dygnet runt på sin fasta telefon.

Jag trodde inte på det, ni vet det lät för bra helt enkelt, mycket riktigt loggade jag in på deras hemsida det heter svea alltid kostar bara 199 och vi är super duper nöjda vi ringer gratis hela hela tiden! - familjen Nilsson

Lägg in samtal från 0855410005




Hittar du inte vad du söker?

Annons