Missatsamtal.se
Annons

Sök telefonnummer

0855410005

Har du fått ett samtal från detta nummer?
Här kan du läsa vad andra har att säga om detta telefonnummer och vem som har ringt.
Lägg gärna in en egen kommentar.

30 kommentarer

Enligt besökarna ringer
Svea Telecom, Okänd, Fredrik.Andersson@Sv

Svea Telecom 2011-07-13
Svea Telecom ringde till den som jag är godman för. Enligt henne så bad hon dom att ringa mig.
Det har dom inte gjort utan bara skickat kontrakt på att hon nu ringer genom dom. Hon är ansluten till nix. Bara någon säger att det blir billigare så tror hon på dem. Fick slut på förra telefonteroristbolagen som bytte hennes abonemang i mellan sig ungefär varannan månad efter att jag fått tag på dem och lovat att polisanmäla dem

Svea Telecom 2011-07-07
Vårt ärende har varit gång sedan april månad och fortfarande har vi inte fått ett avslut. Svea Telecom påstår att det finns ett muntligt avtal och skickar fakturor. När man vill se avtalet händer inget och man får ingen respons. Man kan inte tala med chefer eftersom 1. de är aldrig tillgängliga och 2. den riktiga chefen vågar inte uppge sitt riktiga namn av säkerthetsskäl... Kundtjänstarbetarna är fruktansvärt arroganta och har fiktiva namn så att man inte ska kunna kontakta dom. INGEN kan vara nöjd med Svea Telecom

Svea Telecom 2011-06-21
En näbbgädda som lät som en grammofonskiva och tjatade samma sak om och om igen, och när jag började ställa besvärande frågor ringde hon av i örat på mej
Annons

Svea Telecom 2011-06-19
Ringer nixat hemnr , trots att jag vänligt påpekar detta och ber att få avsluta samtalet så är säljaren påstridig och hotar med att skicka fakturan ändå!! Helt sjukt!!
Lustigt att läsa de positiva referenserna ovan då det helt klart kommer från Svea Telekom själva!! Tala om patetiskt och oseriöst företag.

Sa ej sitt namn 2011-05-04
Ringde trots att vi är anslutna till NIX.Mycket envis och ville inte avsluta samtalet.

Okänd 2011-04-13
Ringt typ 20gånger med en signal.
Sh företag svea bbbbb

Okänd 2011-04-13
Ringt typ 20gånger med en signal.
Sh företag svea bbbbb

Svea Telecom 2011-03-29
Ringer halv nio på kvällen, efter 1 signal svarar jag och då hörs bara en massa sorl i bakgrunden. Sen får man ett klick i örat.
Seriöst eller???

Svea Telecom 2011-03-25
När jag påpekade att jag är ansluten till NIX upprepade tjejen flera ggr att "men vi hittade ditt nummer på 118 100". Hon var väldigt irriterad (trots att det var jag som blev störd en fredagskväll) och gav intrycket att dom inte kontrollerar NIX över huvud taget.

sveatelecom 2011-03-25
Håller med . Det gäller som kund att LYSSNA in va säljare säger.
helt underbar personal och har inget att klaga på

Bertil 2011-03-20
Hej jag är jättenöjd kund hos svea telecom
och har aldrig upplevt något negativt!
jätte nöjd!
/ Britta

Svea Telecom 2011-03-16
Exceptionellt korkat bolag. Om man ringer upp någon som är med i NIX på hem tel nr så borde man ju inse att även om vederbörande är företagare att svea telecom bara losar pengar och tid på att bli utskälld. troligen någon som får betalt för antalet samtal och lurar sin arbetsgivare!

Okänd 2011-03-11
Jag gick med i deras bluff.. ändrat mig nu..när jag läst om att det var ett bluff företag

Svea Telecom 2011-03-04
Jag har samma upplevelse som de flesta som nyligen kommenterat detta bolag. Säljaren blev väldigt "tvär" när jag ville kolla med andra hur det ligger till. Jag har också Nix Telefon.

Svea Telecom 2011-03-03
Långt samtal om vilka sänkta avgifter jag skall få på mitt abonnemang genom att bara få faktura från ett annat ställe än Telia och behålla mitt abonnemang. Kravet att jag behåller fast telefoni i ett år. Först nu får jag veta att det är ett företag som heter Svea Telecom. Då meddelar jag att jag skall kolla på detta = gå in på hemsidan. Detta ok enligt personen som ringt.
Tack för alla varningar. Jag är också nixad

Sveatelecom 2011-03-02
Trots att vi är anslutna till Nix och inte har något avtal med Sveatelecom tidigare så ringer de upp och lurar på min fru deras abbonemang med hänvisning till attt de är så billiga.
När hon sen via mail till kundtjänst vill utnyttja ångerrätten svarar de med ett svarsmail med innehållet att vi ska alternativt skicka ett brev till deras adress eller ringa deras kundtjänst. Det går inte att komma fram på det numret alternativt att man blir bortkopplad när man tryckt 1:a eller 2:a eller om man lyckas trycka en 2:a och får ett svar att de ska ringa upp så kommer inget samtal. Antingen har de otroligt mycket reklamationer eller så struntar de i de kunder de lurat på ett abbonemang. Det ska inte ta drygt 4 timmar att få en utlovad uppringning!

0850101399 2011-02-22
jag klickar bort samtalen nu efter ett antal uppringningar under några veckor..

Svea Telecom 2011-02-19
Tänkte inte på att vi är med i nix

Svea Telecom 2011-02-04
Blev uppringd av en försäljare från Svea Telecom idag. Jag har inga kundkontaktr med Svea Telecom och är dessutom med i Nix-Telefon upplyste jag försäljaren. Säljaren replikerade att det var märkligt och slängde på/avbröt samtalet...

Mvh/ Nöjd Tele2 Kund

Okänd 2011-01-25
nix

Svea Telecom 2011-01-10
Allmän info:

Det finns några undantag där en person som är med i nix register får bli uppringda. Det kan vara när personen på något sätt uttryckligen medgivit telefonkontakt, om personen redan är kund hos företaget samt i vissa fall när personen har lämnat ut personuppgifter till det aktuella företaget.
Axel Tandberg ställer sig frågande till varför ett företag som Svea Telecom ringer upp nixade personer och menar att företaget i längden förlorar på att det.
– De har inte gjort en genomlysning om att detta skulle vara en potentiell kund. Så det är ekonomiskt förkastligt att ringa de här personerna.
– De som är nixade tackar ofta inte ja till produkten utan blir istället irriterade. Jag tror dessutom att de flesta blir förbannade.

Han ger vidare personer som har blivit uppringda av säljare trots att de är nixade rådet att anmäla det. Anmälan görs till Etiska nämnden för direkt marknadsföring, DM.
– Om företaget fälls där så publiceras det på Internet. Så när man googlar företaget på internet så kommer det upp att det är fällt i nämnden, förklarar Axel Tandberg.
– Etiska nämnden för direktmarknadsföring kan sedan lyfta ärendet till konsumentverket eller marknadsdomstolen och fortsätter överträdelsen så kan företaget dömas att betala vite.

svea telecom 2010-12-20
Förstår inte varför folk klagar så mycket?
Hur orkar man lägga så mycket energi ang hemtelefoni? Hur många gånger har man inte blivit lurade utav säljare på stan, utav tele2 och alla de operatörer de säljer åt.
Jag skall ialla fall skaffa hemtelefon, och då har jag tänkt teckna avtal med svea alltid, verkar som ett grymt abonnemang.
Sen skall jag fixa ett abonnemang åt min mormor och mina föräldrar (efter samtal med kundtjänst) fick grymma erbjudanden och det var en rolig tjej jag fick prata med. Tror folk pratar strunt, alla vet hur gamla kärringar ÖVERDRIVER, till och med hur medelålders kvinnor skvallrar och lurar. Har man inget bättre för sig i sitt liv?
Aja, skall inte lägga mer tid här.
Jag är då nöjd och kommer bli skit nöjd hos svea.
Fan vad skönt att jag är 26 år och skall skaffa hemtelefon för första gången, och hos svea!

Svea "Sunkigtföretag 2010-12-19
Har också fått en faktura på något jag inte beställt, dom ska ha 580 kr (lycka till och få det av mig Hahahaha!)

Och ni kan ju sluta spamma samma text hela tiden för att försöka få bort dom negativa kommentarerna, det ser ganska löjligt ut. Att ni har anställda som spelar kunder här är ju bara ännu löjligare!

Okänd 2010-12-19
Hej! Tråkig läsning i och med att jag är en nöjd kund på Svea Telecom sedan den 1 september. Det ser ut som att kunder som skriver här inte är kunder i och med att de inte är villiga att betala sin faktura. Jag ringde och utnyttjade min ångerrätt eftersom att jag inte brukar teckna något på telefon. Jag ville titta på det i lugn och ro. Jag ringde in till kundtjänst, de tog bort det och sedan ringde jag in 3 veckor senare och bestämde mig för att ha det. Då fick jag en bra rabatt som tack för att jag kom tillbaka! Svea har en mycket personlig kundtjänst, de vet exakt vem man är, vad man har ringt om tidigare och ringer då och då upp för att se om man är nöjd om man har haft något problem. Jag har aldrig tidigare bemött sådan service och framförallt sådana låga priser. Det är klart att kunder som inte betalar sin faktura är missnöjda det fattas en och annan skruv i huvudet på sådana människor! Sveas tjänster och deras fantastiska service är värd att betala en faktura med DRICKS på! Och att de skulle ta in kunder som inte vill vara kunder låter väldigt ologiskt då de som jag sa tidigare har stenkoll.

Mvh
Hon som betalar för sig innan hon klagar på saker

Svea Telecom 2010-12-19
Informationsansvarig Svea: John Ericsson

Hej!
Vi tillbakavisar denna kritik skarpt,då den är obefogad av nedan punkter framkommer svaren på edra frågor.

1)Svea köper material som är nixat så vi aldrig ringer människor som har nix skulle detta inträffa mot alla förmodan måste kunden uppmärksamma oss på detta I dessa få fall blir det inget köp då varje kund som får en faktura måste fullfölja ett långt juridiskt avtal som spelas in med kundens godkännande som underlag för köpet.

2) Vi har en sträng nöjd kund-garanti som alltid advokerar kundens belåtenhet och unika lösning, med andra ord vi vill inte att någon ska vara kund hos oss som inte vill detta.

3) Vi är bara lika stora som vår nöjdaste kund och kommer alltid att direkt ta bort de kunder som kan påvisa att ett fel inträffats helt Gratis!
Slutligen, vi har tusentals nöjda kunder och har ni råd eller rön tips eller tricks tveka inte på att höra av er till reklamationsansvarig Fredrik.Andersson@Sveatelecom.se

Svea Telecom - Din trygghet,Vår drivkraft

Svea Telecom 2010-12-19
Hej!
Vi tillbakavisar denna kritik skarpt,då den är obefogad av nedan punkter framkommer svaren på edra frågor.

1)Svea köper material som är nixat så vi aldrig ringer människor som har nix skulle detta inträffa mot alla förmodan måste kunden uppmärksamma oss på detta I dessa få fall blir det inget köp då varje kund som får en faktura måste fullfölja ett långt juridiskt avtal som spelas in med kundens godkännande som underlag för köpet.

2) Vi har en sträng nöjd kund-garanti som alltid advokerar kundens belåtenhet och unika lösning, med andra ord vi vill inte att någon ska vara kund hos oss som inte vill detta.

3) Vi är bara lika stora som vår nöjdaste kund och kommer alltid att direkt ta bort de kunder som kan påvisa att ett fel inträffats helt Gratis!
Slutligen, vi har tusentals nöjda kunder och har ni råd eller rön tips eller tricks tveka inte på att höra av er till reklamationsansvarig Fredrik.Andersson@Sveatelecom.se

Svea Telecom - Din trygghet,Vår drivkraft

Svea Telecom 2010-12-19
Hej!
Vi tillbakavisar denna kritik skarpt,då den är obefogad av nedan punkter framkommer svaren på edra frågor.

1)Svea köper material som är nixat så vi aldrig ringer människor som har nix skulle detta inträffa mot alla förmodan måste kunden uppmärksamma oss på detta I dessa få fall blir det inget köp då varje kund som får en faktura måste fullfölja ett långt juridiskt avtal som spelas in med kundens godkännande som underlag för köpet.

2) Vi har en sträng nöjd kund-garanti som alltid advokerar kundens belåtenhet och unika lösning, med andra ord vi vill inte att någon ska vara kund hos oss som inte vill detta.

3) Vi är bara lika stora som vår nöjdaste kund och kommer alltid att direkt ta bort de kunder som kan påvisa att ett fel inträffats helt Gratis!
Slutligen, vi har tusentals nöjda kunder och har ni råd eller rön tips eller tricks tveka inte på att höra av er till reklamationsansvarig Fredrik.Andersson@Sveatelecom.se

Svea Telecom - Din trygghet,Vår drivkraft

Svea telecom 2010-12-19
Uppringd av ST Otroligt nöjd. Först lät det hyfsat men efter att ha granskat hemsidan så fattade jag att det var sant köpte abonnemanget via hemsidan det var riktigt billigt alla deras kunder får 100 gratis minuter varje månad så länge de är kunder!

Svea telecom 2010-12-19
Hej!
Vi tillbakavisar denna kritik skarpt,då den är obefogad av nedan punkter framkommer svaren på edra frågor.

1)Svea köper material som är nixat så vi aldrig ringer människor som har nix skulle detta inträffa mot alla förmodan måste kunden uppmärksamma oss på detta I dessa få fall blir det inget köp då varje kund som får en faktura måste fullfölja ett långt juridiskt avtal som spelas in med kundens godkännande som underlag för köpet.

2) Vi har en sträng nöjd kund-garanti som alltid advokerar kundens belåtenhet och unika lösning, med andra ord vi vill inte att någon ska vara kund hos oss som inte vill detta.

3) Vi är bara lika stora som vår nöjdaste kund och kommer alltid att direkt ta bort de kunder som kan påvisa att ett fel inträffats helt Gratis!
Slutligen, vi har tusentals nöjda kunder och har ni råd eller rön tips eller tricks tveka inte på att höra av er till reklamationsansvarig Fredrik.Andersson@Sveatelecom.se

Svea Telecom - Din trygghet,Vår drivkraft

Svea Telecom 2010-12-13
om man kollar i bolagsregistret är detta s.k telebolag Sveanordic Telecom bildat i år, samma personer dirbver äv en ett telemarektingbolag på samma adresser. sweden2telemarketing, ett bolag som balnd annat sålt abonnemang åt Tele" men som Tele2 sa upp sitt avtal med. Deras karriär är hitintills kantat med anmälningar och tidiningsartiklar. Råd 1. köp inget Råd 2 ta inte anställning

Lägg in samtal från 0855410005




Hittar du inte vad du söker?

Annons