Annons
Sök telefonnummer
0855112438
Har du fått ett samtal från detta nummer?Här kan du läsa vad andra har att säga om detta telefonnummer och vem som har ringt.
Lägg gärna in en egen kommentar.
30 kommentarer
Enligt besökarna ringer
Okänd, smarta kunder, Real Com AB
Okänd 2016-03-07
Okänd 2014-08-27
0812445943 2014-07-21
Smarta Kunder 2014-04-13
Okänd 2014-02-21
Smarta Kunder 2014-01-31
smarta kunder alias 2014-01-30
Okänd 2013-12-23
Smarta Kunder 2013-12-17
Okänd 2013-12-09
Smarta kunder 2013-11-29
Okänd 2013-11-19
Okänd 2013-11-11
Smarta kunder 2013-11-11
DEVICOM Smartakunder 2013-10-29
Okänd 2013-10-23
Smarta kunder 2013-10-09
smarta kunder 2013-10-04
Okänd 2013-08-06
Smarta Kunder AB 2013-05-23
Smarta kunder 2013-05-23
Okänd 2013-03-21
Okänd 2013-03-21
Smarta Kunder 2013-01-31
0651-80104 2012-10-15
Okänd 2012-09-27
TM are 2012-09-25
smarta kunder 2012-09-25
Smarta kunder 2012-09-24
Okänd, smarta kunder, Real Com AB
bara tystnad i luren när jag svarade
De lägger på när man svarar.
Spårat till Real Com AB , Linköping.
De borde spärras omgående. Om de håller på att inkasserar pengar när man ringer tillbacks, då är det ändå allvarligare. De måste kollas. Kolla era nästa telefonräkning speciellt det här numret.
Spårat till Real Com AB , Linköping.
De borde spärras omgående. Om de håller på att inkasserar pengar när man ringer tillbacks, då är det ändå allvarligare. De måste kollas. Kolla era nästa telefonräkning speciellt det här numret.
Annons
Hur får de betalt för sina tjänster? Säkert är det nog ändå inte bara välgörenhet?
var från smarta kunder
Jag hade några samtal från Smarta Kunder och det kändes bra till en början, men jag litar inte på dem. I deras avtal står att "Detta är ingen offert", man är alltså bunden av det avtal de förhandlar fram. Vid fråga om detta så skruvade de lite på sig och sade då istället att om det skulle bli ett dåligt avtal så skulle man få chans att ångra sig ändå, och att de jobbade på att få ett fastprisavtal för el oavstt förbrukning, vilket inte verkar sannolikt. Jag påtalade även att jag inte ville omfattas av förhandling för telefoni, vilket inte hade dokumenterts vid andra samtalet, så sannolikt hade de väl glömt det och avsåg att föra in på i den fållan också. Supporten som svarade verkade mest irriterad och hade ett högt tonfall när jag ringde, var stressad och avslutade samtalet snabbt med "Ok, tack för mig", när han hade förklarat utan att jag fick möjlighet att ställa ytterligare frågor eller ge kommentarer. Inget varmt bemötande, och ingen omsorg om mig som kund.
har varit inne o googlat på detta
detta telenr är 0122889050
detta telenr är 0122889050
Säljarna är lika lurade som er
Fick ett mycket bättre el och telefoni avtal på grund av smarta kunder! Svara när dom ringer, det var verkligen bra för mig i alla fall.
Svarar aldrig på 08-nummer
Svarade ej
Tja! Jag vet inte vad för luffare ni är som klagar på smarta kunder. Jag blev uppringd för några dagar sen och blev bemött av en trevlig man, han tjatade inte eller var jobbig. Och såklart så gick jag med det, varför inte? Han läste upp under registreringen att det var gratis och inga bindningstider, så varför inte pröva? Gamla vanliga svenska mentaliteten...
TMare svara EJ
Erbjöd billigare el och telefoni
genom förhandlingar med bolagen.
Ångrar att jag gick med på det.
Inget svar på telefon.
Dumt!!!
genom förhandlingar med bolagen.
Ångrar att jag gick med på det.
Inget svar på telefon.
Dumt!!!
Uppger att du "vunnit" en ny operatör och samarbetar med DEVICOM. Akta er säger jag. Anmäl till konsumenverket direkt.
De säger att de väljer operatör åt dig men de kollar inte om du har bindningstider eller andra kostnader som uppstår. Bedrägeri?
De säger att de väljer operatör åt dig men de kollar inte om du har bindningstider eller andra kostnader som uppstår. Bedrägeri?
Man la på efter 3 signaler ser nu att det är oseriösa säljare så jag kommer ej svara. ;)
Påstod att han inte ville sälja något, men det kändes inte särskilt sannolikt. Respekterar ej NIX.
Uppringd av smarta kunder trots att jag har NIX telefon. Han började med att de har 50.000 medlemmar. Läste upp en lång text utan att jag hade tillfälle att kommentera. - Ser att ni har Telia, dom är dyrast. Ska vi gå igenom era avtal? När jag då lyckades få fram att jag inte var intresserad verkade han komma av sig, som om det var någon oväntad störning i sammanhanget.
Det borde finnas någon lagstiftning som sätter stopp för detta missbrukande av telefonens möjligheter.
Det borde finnas någon lagstiftning som sätter stopp för detta missbrukande av telefonens möjligheter.
Respekterar ej NIX. Svara inte!
Smarta Kunder 2012-07-25 Jag känner till Smarta Kunder väldigt bra och blir arg när folk säger att det är telefonförsäljare som ringer. De som jobbar där är anställda och ringer helt enkelt runt för att kolla vilka som är intresserade av att få hjälp med att sänka sina El och Telefonpriser .. Detta är alltså ingen försäljning och därför ingår detta inte i NIX-telefon så tyvärr så kan man inte dra det argumentet! Mitt förslag är att ni lyssnar nästa gång Smarta Kunder ringer så kanske ni både får ut något bra för er själva och även en trevlig konversation! Detsamma gäller DEVICOM som erbjuder lägre telefonpriser för Seniorer!
Jag tycker du ska sluta snacka en massa skit för det är precis telefonförsäljning dom sysslar med och varför nämner du just devicom ? kanske finns det ett sammarbete mellan smarta kunder och devi ? men de är säkert konsultrer och du är någ med i styrelsen eller,,, ni sammarbetar med vissa leverantörer ni äger säkert mandat i vissa elbolag och telefonopratörer..
Jag tycker du ska sluta snacka en massa skit för det är precis telefonförsäljning dom sysslar med och varför nämner du just devicom ? kanske finns det ett sammarbete mellan smarta kunder och devi ? men de är säkert konsultrer och du är någ med i styrelsen eller,,, ni sammarbetar med vissa leverantörer ni äger säkert mandat i vissa elbolag och telefonopratörer..
"Smarta kunder" haha årets skämt bolag, först och främst har man knappt några medlemmar i Sverige, för det andra så blåser man sina kunder.
Orsak: fick samtal om att jag skulle få billigare el och telefoni priser, deras argument var att jag skulle få ett erbjudande som jag kunde tacka ja/nej till, redan efter 3 dagar tackade jag nej men ändå så byte man över mig till Devicom samt Möndahls energi.
Detta bolag är icke SERIÖSA VARNING FÖR DEM.
/// Jocke
Orsak: fick samtal om att jag skulle få billigare el och telefoni priser, deras argument var att jag skulle få ett erbjudande som jag kunde tacka ja/nej till, redan efter 3 dagar tackade jag nej men ändå så byte man över mig till Devicom samt Möndahls energi.
Detta bolag är icke SERIÖSA VARNING FÖR DEM.
/// Jocke
Cellip AB är telefon operatören (som tex Telia) inte företaget som gör samtalet.
MVH, Luis Vidal / Cellip AB
MVH, Luis Vidal / Cellip AB
Cellip AB är telefon operatören (som tex Telia) inte företaget som gör samtalet.
MVH, Luis Vidal / Cellip AB
MVH, Luis Vidal / Cellip AB
Jag var dum och gick med på att de skulle ge billigare el. Fick ett brev från Möldals el, men elen var inte billigare utan dyrare. Hade godel innan. Vill nu försöka gå ut. Gå inte på deras snack.
jag har fått brev från devicom att vi har överflyttat från telia till
till devicom men vi skall vara kund hos telia.
till devicom men vi skall vara kund hos telia.
Svarar aldrig på dessa försälningstjafsnummer.Rekommenderas.Du ser ju på displayen vem som ringer,hoppas jag.
Nya tidens bondfångare klarar bara att fånga över 70 ser det som en sport att fånga så många som möjligt med hjälp av ej ångerrätt Svagt Jobbat
Var så jäkla dum och gick med på att de skulle kolla upp billigare alternativ på telefoni och el Fick erbjudande om nåt annat telefoniabonnemang. Eftresom jag har ett kombinerat abonnemang på telia tackade jag nej. Idag fick jag ett meddelande från telia att mitt abonnemang är uppsagt.... ytterligare en grej, får de skicka mail om erbjudande och om man inte vill ha erjudandet måste man svara dem inom en viss tid och tacka nej annars verkställer bytet av ens avtal???
Ringde upp oss o erbjöd att sö över marknaden vad gäller el priser, skulle återkomma om de fann ett billigare alternativ för oss. Nu har vi fått ett modem vi ej begärt, en bekräftelse på uppsägning av bredband o hemnummer vi eg begärt....o de är ej nåbara på telefon. Är det någon somhar förslag på vad man kan göra mer än polisanmäla??? Inget skriftligt påskrivet o inget ja sagt från vår sida ang byte av abbonemang..
Till slut var tvungen att betala till 375 kr för att slippa det dyra elavtalet.
Vilken bedrägeri.