Annons
Sök telefonnummer
0812350123
Har du fått ett samtal från detta nummer?Här kan du läsa vad andra har att säga om detta telefonnummer och vem som har ringt.
Lägg gärna in en egen kommentar.
30 kommentarer
Enligt besökarna ringer
Novakom, Okänd, Nova Kom
Frilansjobb i skandinavien ab 2016-11-21
Telenu 2016-11-21
Okänd 2016-01-11
NOVACOM 2015-10-22
NOVACOM 2015-10-21
Okänd 2015-09-08
Novakom 2015-09-07
Nova kom 2015-09-01
Okänd 2015-08-30
Novakom 2015-08-07
BLUFFARNA NovaKom 2015-07-23
Nova om 2015-07-21
Novakom 2015-06-01
Okänd 2015-04-30
NovaKom 2015-05-07
Nova Kom 2015-05-05
? 2015-04-15
Novakom 2015-02-03
novakom 2015-01-30
Okänd 2014-11-25
NOVA KOM 2015-01-05
novakom 2014-12-19
novakom 2014-12-19
Novakom 2014-11-03
Okänd 2014-06-28
Nova Kom 2014-06-19
Okänd 2014-04-03
Novakom 2014-03-31
Okänd 2014-02-05
Novakom 2014-01-21
Novakom, Okänd, Nova Kom
Riktiga skojare som riktar in sig på gamla.
Bedrägligt företag som lurade in min mormor i deras abonnemang. Efter flytt till Tele2 så fortsätter de skicka fakturor trots 3 kontakter.
Polisanmäl
Polisanmäl
Djävla skitföretag som numer kallar sig
telenu.nu och fortsätter att bluffa äldre människor.
Har skickat fakturor till min svärmor som är sjuk
i alzheimer. Vid kontakt före jul så lovade dom att
ta bort fakturorna om ett intyg skickades in
angående hennes sjukdom. Nu påstår dom att dom
inte har fått något intyg och har skickat ett inkassokrav.
Nu blir det polisanmälan.
telenu.nu och fortsätter att bluffa äldre människor.
Har skickat fakturor till min svärmor som är sjuk
i alzheimer. Vid kontakt före jul så lovade dom att
ta bort fakturorna om ett intyg skickades in
angående hennes sjukdom. Nu påstår dom att dom
inte har fått något intyg och har skickat ett inkassokrav.
Nu blir det polisanmälan.
Annons
Hej igen, har nu även polisanmält dessa idioter. Ni som har fått fakturor, påminnelser etc från detta företag, gör som jag och polisanmäl. Numret till anmälan är 114 14.
Hej alla! Jag har idag anmält detta bolag till Konsumentverket men jag tror att fler måste göra det för att få ett ärende. Risken är annars att inget händer och dessa skojare ska få veta att dom lever. Ska även polisanmäla detta idag.
Blev oppringt ang bytte av telefonabb. Ville ha det skriftlig, og ca. 3 uker senere fikk jeg faktura på 773.-Ringte dem om hvorfor og svaret var: Ångrefristen var utgått så betal. Fikk da pairer fra dem, og har skrevet, mailet og ringt. Nu er min telefon avstengt og hörer ingenting fra dem. Nekter å betale, men hva skal en gjöre med slike?
Det är svårt att få stopp på deras utskick av fakturor. Har polisanmält, bestrider fakturor och skickar tillbaka dem, försöker ringa har även skickat dessa till inkasso. Men dem fortsätter att skicka fakturor med inkasso krav från deras egen betalningsmottagare.
Stockholms polisen driver utredning mot Nova Kom.
SÅ ALLA NI SOM RÅKAT UT FÖR DETTA FÖRETAG BETALA INTE OCH GÖR EN POLISANMÄLAN. SKICK ÄVEN ETT BREV TILL INKASSO FÖRETAG.
Stockholms polisen driver utredning mot Nova Kom.
SÅ ALLA NI SOM RÅKAT UT FÖR DETTA FÖRETAG BETALA INTE OCH GÖR EN POLISANMÄLAN. SKICK ÄVEN ETT BREV TILL INKASSO FÖRETAG.
Min gamle far har fått en faktura av NovaKOM men han har inte beställt något från dom.Kommer att polis anmäla så dom kan få stopp på denna skiten
Bedrägligt förfarande med äldres telefon enligt mönstret som rapporterats tidigare. Vilket är bästa sättet att hantera problemet?
Blir rent av såå förbannad på företaget NovaKom, som inte räds för att göra livet till ett helvete för gamlingar först o främst, men även andra.
Hur kan NovaKom ha mage till att ens fråga en äldre person om byte av sitt telefonabonnemang. Oftast har gamlingen haft sitt tfnnr i åratal hos samma telefonbolag. Varför då byta?? Samtidigt är det ju en anhörig (om nu gamlingen har någon anhörig), som hjälper till med diverse pappersarbete osv... det är den anhörige som då får merarbete (utöver allt annat som ska ordnas för gamlingen).
Denna sort av oseriöst s k företag måste bort. Denna sort av oseriöshet måste bort. Hur kan detta fortgå att företag får hålla på hur mycket det vill och förstöra liv för de äldre??
Jo, då även mina anhöriga har drabbats. Det är sjukt att behöva göra allt jobb med polisanmälan, bestridan, ringa utan att få tag i någon personal osv, när det är ett BLUFFÖRETAG som NOVAKOM som fullständigt skiter i hur gamlingarna mår eller hur konsekvenserna blir för dem!!! Det gör mig så upprörd!!!!!!!!!
Hur kan NovaKom ha mage till att ens fråga en äldre person om byte av sitt telefonabonnemang. Oftast har gamlingen haft sitt tfnnr i åratal hos samma telefonbolag. Varför då byta?? Samtidigt är det ju en anhörig (om nu gamlingen har någon anhörig), som hjälper till med diverse pappersarbete osv... det är den anhörige som då får merarbete (utöver allt annat som ska ordnas för gamlingen).
Denna sort av oseriöst s k företag måste bort. Denna sort av oseriöshet måste bort. Hur kan detta fortgå att företag får hålla på hur mycket det vill och förstöra liv för de äldre??
Jo, då även mina anhöriga har drabbats. Det är sjukt att behöva göra allt jobb med polisanmälan, bestridan, ringa utan att få tag i någon personal osv, när det är ett BLUFFÖRETAG som NOVAKOM som fullständigt skiter i hur gamlingarna mår eller hur konsekvenserna blir för dem!!! Det gör mig så upprörd!!!!!!!!!
vi har ikke bestilt nogån abbnoment men vi har modtget faktura - vi har ringede til kundtjänst 8 gange og de lover at ringe tilbage men ingen tilbagemelding.
Min gamla mamma blev uppringd av en säljare 13 april, hon avböjde erbjudandet och lade på luren. Därefter har det kommit fakturor trots att jag skickat konsumentverkets ångerblankett och skrivit brev där vi bestrider fakturan. Nu är det polisanmälan som blir nästa steg.
Jag försöker komma i kontakt med företaget Novakom men det är omöjligt kan ni kontakta mig möjligtvis går det en gång måste det kunna gå en gång till eller hur det är bara anmälan till polisen som återstår
Erbjöd fast telefon vid samtal i början av april. Inget beställt, skulle skicka erbjudande till påseende.
Ett färdigt kontrakt erhölls per brev den 20 april. DEtta avvisades
omedelbart per mail till deras kundtjänst.
Automatsvar erhölls att de skulle återkomma. Tills i dag 7 maj inget svar. Avtalet uppges gälla från den 30 april.
Vårt nuvarande avtal är registrerat på min make och torde ej kunna sägas upp i mitt namn.
ingen faktura än så länge.
En sådan kommer att avvisas och eventuellt polisanmälas.
Mona Löfblad
Ett färdigt kontrakt erhölls per brev den 20 april. DEtta avvisades
omedelbart per mail till deras kundtjänst.
Automatsvar erhölls att de skulle återkomma. Tills i dag 7 maj inget svar. Avtalet uppges gälla från den 30 april.
Vårt nuvarande avtal är registrerat på min make och torde ej kunna sägas upp i mitt namn.
ingen faktura än så länge.
En sådan kommer att avvisas och eventuellt polisanmälas.
Mona Löfblad
http://www.svenskhandel.se/Varningslistan/Tipsa-oss/
om du vill gå vidare med era fakturor från nova kom så kan ni tipsa svenska handel om detta och skriv till konsumentverket och polisanmäl skiten
om du vill gå vidare med era fakturor från nova kom så kan ni tipsa svenska handel om detta och skriv till konsumentverket och polisanmäl skiten
Hur har det gått för er som skickat skriftlig uppsägning till novakom? Min mamma kommer inte ens ihåg att hon pratat med någon, hon har en demenssjukdom. Har försökt ringa, inget svar, mailat, fanns inte den mailadressen. Nu tänkte jag skriva, har en adress i norrköping. Har ju polisanmält det som bedrägeri.
Jag arbetar med att sälja Novakom, för er som har fått oänskat teleabonemang och inte kan nå oss via telefon eller mail kan även använda konsumentverkets ångerblankett som finns på deras hemsida. Hoppas detta är till hjälp för er.
Lurade på min dementa mor ett abbonemang
Novakom,
Ett oerhört oseriöst företag.
Har som företagside att sälja på gamla människor telefon abonnemang o,d.
Min Mamma 76år hävdar dom har beställt ett telefon abonnemang, trots att hon inte har en fast telefon registrerad på sig, det är nämligen mitt abonnemang i fastigheten hon bor i.
Ett oerhört oseriöst företag.
Har som företagside att sälja på gamla människor telefon abonnemang o,d.
Min Mamma 76år hävdar dom har beställt ett telefon abonnemang, trots att hon inte har en fast telefon registrerad på sig, det är nämligen mitt abonnemang i fastigheten hon bor i.
Lurade min gamla mamma att köpa ett nummerpresentatörsabbonemang, hon har ett vanligt enkelt i telefon redan...hon förstår inte alls vad de säger..jag ringer dit men de säger att de spelat in det som sades och hon säger där att hon förstår...vilket hon inte gör...har anmält till polisen
Min sjuka mor som ligger på Hudiksvalls sjukhus i sista stadiet av lungsjukdomen kol har fått en faktura från novakom har varit till polisen och även bestrider räkningen räcker inte det så polis anmäler jag denna bluff företag
Min sjuka mor som ligger på Hudiksvalls sjukhus i sista stadiet av lungsjukdomen kol har fått en faktura från novakom har varit till polisen och även bestrider räkningen räcker inte det så polis anmäler jag denna bluff företag
telefonnr 0406688216 presenterar företaget som nystartat och hävdar att de samarbetar med Telia (ev tele2?)
Min mor ligger i sjuksäng med långt gången canser, hon har inte lång tid kvar. Då passar Novakom detta blufföretag på att utan medgivelse flytta min mors abonnemang till deras företag för att kunna skicka bluffakturor. det här är ett oerhört lågt beteende och personerna bakom Novakom borde åtalas å det grövsta för att sedan spärras in på lång tid.
Min 80 åriga Mor har plötsligt fått en räkning på 458 kr på något telefonabonemang som hon INTE har sagt ja till! Förra året var det ett annat som hette RingEtt som lurade av henne på över 700 kronor!? Hur kan människor vara så känslokalla och lura gamla personer på detta viset!!
Efter polisanmälan har vi äntligen blivit av med ett Nova Kom abonnemang,som ingen bokat! Tack till polisen i Ludvika, som hjälpte oss!
Yvonne Eriksson.
Yvonne Eriksson.
Medlemskraft har teknat avtal åt min svärfar med detta bolag. Han har varken medgett eller velat ha detta. Företaget går inte att få tag på. BLUFFÖRETAG!
Hej
Jag är god man åt en äldre dam, som är något dement. Hon hävdar med emfas att hon inte tackat ja till byta från Grön Tele till Ert
bolag.
Det förvånade mig att jag inte fick faktura från dem utan från Ring ett, som i och för sig inte har givit alltför dyra fakturor.
Jag blev emellertid misstänksam eftersom ni inte är nåbara. En gång har jag pratat med en yngre man, men samtalet spårade ur.
Jag har därefter sökt men inte fått något svar på det uppgivna telefonnumret. Jag har bytt tillbaka till Grön tele och hoppas nu att ni inte skickar ytterligare fakturor till Valborg Andersson 0553-10636.
Högaktningsfullt
Rune Brandel
Jag är god man åt en äldre dam, som är något dement. Hon hävdar med emfas att hon inte tackat ja till byta från Grön Tele till Ert
bolag.
Det förvånade mig att jag inte fick faktura från dem utan från Ring ett, som i och för sig inte har givit alltför dyra fakturor.
Jag blev emellertid misstänksam eftersom ni inte är nåbara. En gång har jag pratat med en yngre man, men samtalet spårade ur.
Jag har därefter sökt men inte fått något svar på det uppgivna telefonnumret. Jag har bytt tillbaka till Grön tele och hoppas nu att ni inte skickar ytterligare fakturor till Valborg Andersson 0553-10636.
Högaktningsfullt
Rune Brandel
Min 81-åriga moster har fått faktura från Noakom på 278:- Startavgift, nummerpresentation
etc.
Novakom har på eget bevåg flyttat hennes Telia till Novakom. Mejlat Novakom nu och begärt förklaring.
Polisanmäler om inget svar från dem.
etc.
Novakom har på eget bevåg flyttat hennes Telia till Novakom. Mejlat Novakom nu och begärt förklaring.
Polisanmäler om inget svar från dem.