Annons
Sök telefonnummer
0586795800
Har du fått ett samtal från detta nummer?Här kan du läsa vad andra har att säga om detta telefonnummer och vem som har ringt.
Lägg gärna in en egen kommentar.
30 kommentarer
Enligt besökarna ringer
Okänd, CIGNA, Transcom AB
Okänd 2011-03-17
Okänd 2011-03-17
Säljare! 2011-03-17
Säljare 2011-03-16
försäljning av tandv 2011-03-14
försäljning av tandv 2011-03-14
Okänd 2011-03-08
Okänd 2011-03-07
Okänd 2011-03-02
ICA banken 2011-02-23
Transcom 2011-02-16
swedbankens låneskyd 2011-02-15
Okänd 2011-02-14
Okänd 2011-02-08
Okänd 2011-02-02
Cigna, okänd telnr 2011-01-27
Okänd 2011-01-26
Olycksfallsförsäkrin 2011-01-25
0586 795800 2011-01-20
CIGNA försäkringsbol 2011-01-05
SIGMA 2010-12-22
Försäkring... Sigma? 2010-12-15
Transcom AB 2010-12-14
Okänd 2010-12-10
Okänd 2010-12-10
Okänd 2010-12-06
Okänd 2010-12-06
Okänd 2010-12-02
Okänd 2010-12-01
Okänd, CIGNA, Transcom AB
Kände inte igen numret så jag svarade inte
Jädrans envisa satnar!
Om jag vill köpa något hör jag själv av mig! Borde förbjuda försäljare som terroriserar folk alla tider på dygnet!
Undrar hur många som verkligen KÖPER något av dessa pundhuvuden!
Som om jag inte har annat att göra än ränna efter telen när den ringer flera ggr om dagen och man VET det är en satans försäljare som inte ger sig!
Om jag vill köpa något hör jag själv av mig! Borde förbjuda försäljare som terroriserar folk alla tider på dygnet!
Undrar hur många som verkligen KÖPER något av dessa pundhuvuden!
Som om jag inte har annat att göra än ränna efter telen när den ringer flera ggr om dagen och man VET det är en satans försäljare som inte ger sig!
Annons
Satans säljarpack!!!! Be dom fara åt helvete med sina jävla nasarfasoner!!!
Skitjobbiga!!!!! Sa att de är bra om att ha försäkring om jag avlider...... Hot eller?
envisa
envisa
Ringde på min mobil igårkväll. Dom la på precis när jag svarade.Önskar att NIX funkade även på mobil.Hatar när företag ringer på min mobil, och vaför ska de alltid ringa sent på kvällen?
De ringde till min mobil och när jag svarade var det ingen där utan endast bakgrundsljud....oseriöst
När jag svarade var det bara ett högt tjut i luren som om nån hade lagt sig på tutan. Tur att jag inte blev döv på kuppen.
Ville sälja försäkring. Dom ringde till min mobil och när jag ifrågasatte varför så sade dom att systemet automatiskt hämta upp numret.
De har ringt mig nu ett par gånger, fast ingen i luren!
Jag tror inte på att bli vidarebefordrad fram och tillbaka i företags byråkratiska labyrint, istället föredrar jag att ringa upp Verkställande Direktör personligen, något som torde ge bättre utsikter om förändring.
Torsten Edebäck, VD Transcom:
http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=WDivVdmqPzGETyqOF-jyVSDR-beRM-co-aHklOqFZuY
http://www.hitta.se/ViewDetailsWhite.aspx?vad=ulf+torsten+edeb%e4ck&var=Lilla+Sv%e4ngen+15&Vkiid=NGUFOSEk8uFxK6w8gYBE2A%253d%253d&Vkid=62367264
Torsten svarade inte. Istället lämnade jag ett meddelande och sa att jag inte ville bli uppringd något mer.
Hoppas att företeget respekterar det.
Jag tror inte på att bli vidarebefordrad fram och tillbaka i företags byråkratiska labyrint, istället föredrar jag att ringa upp Verkställande Direktör personligen, något som torde ge bättre utsikter om förändring.
Torsten Edebäck, VD Transcom:
http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=WDivVdmqPzGETyqOF-jyVSDR-beRM-co-aHklOqFZuY
http://www.hitta.se/ViewDetailsWhite.aspx?vad=ulf+torsten+edeb%e4ck&var=Lilla+Sv%e4ngen+15&Vkiid=NGUFOSEk8uFxK6w8gYBE2A%253d%253d&Vkid=62367264
Torsten svarade inte. Istället lämnade jag ett meddelande och sa att jag inte ville bli uppringd något mer.
Hoppas att företeget respekterar det.
Ringer sent på kvällarna,jag har sagt att jag har inte tid att höra,dom slutar inte att ringa.
Ringer sent och lämnar inte meddelande. Varför ger de sig inte?!?!?!?!?!
De ringer om och om igen och har så gjort den senaste tiden varje dag morgon som kväll. Mycket obehgagligt då de lägger på så fort jag svarar!
det är oseriöst
Detta är första gången jag blir upp ringd av detta nummer 0586 795800 men kommer inte att svara på det heller,är ju inte klokt att folk kan hålla på att ringa så sent på kvällen.Vet inte hur man ska göra för att dom inte ska ringa mera gånger...för jag kommer inte att svara på en dumma frågor av dom.
Har tackat nej 1 gång, fortfarande ringer dom. ca: 10 gg. den sista veckan. det började efter jag hade registrerat ett ADSL modem hos Netgear, tydligen så säljer dom ditt nummer fort som fan!
har ringt mej 5 gånger inom 2 timmar till slut svarade jag och killen rabblade på om en livförsäkring men sa han kunde ringa upp senare ville kolla vad det var för något men efter man har läst om företaget på nätet så kommer jag tacka nä
En kille ringde och ville sälja olycksfallsförsäkring för 60 kr i månaden, skulle dras via autogiro. 900 000 skulle utbetalas vid dödsfall.Bad om skriftlig info men det fanns inte utan han hänvisade till hemsidan cignaeurope.com/se.Känns tveksamt, kommer inte att teckna någon försäkring.
En tjej ringde och sa att hon ringde från ett stort välkänt internationellt försäkringsbolag!
Hon erbjöd mej en försäkring för mej och min sambo för 120kr)skulle ngn av oss omkomma i en olyckshändelse så skulle 900000 utbetelas!
Sa att jag redan tecknat en försäkring ,då tackade hon för sejHon ringde från skyddat nummer!
Hon erbjöd mej en försäkring för mej och min sambo för 120kr)skulle ngn av oss omkomma i en olyckshändelse så skulle 900000 utbetelas!
Sa att jag redan tecknat en försäkring ,då tackade hon för sejHon ringde från skyddat nummer!
Ringde mig och ville sälja försäkringar till mig och min man. Hon frågade om autogiro och jag tyckte väl det var ok. Jag uppgav mina kontouppgifter men jag kunde säga upp detta när jag fick hem papper. Men när får man dom då? Det var 2 veckor sedan dom ringde nu. Någon som vet hur man kan kontakta dom?
HJÄLP!!!
HJÄLP!!!
Svarade precis och tackade nej till deras fina erbjudande. Fiskade fram från tjejen som ringde att de tar uppdrag från en mängd olika företag, bland annat Tele2 och att ett av deras kontor finns i Kungsör, som ska flyttas till Arboga och Eskilstuna 2011. De sitter också i Kista och Karlskoga. Behövde inte ens fiska TBH, hon rabblade upp hela historien från när företaget grundades och massor. Hon lovade att inte ringa igen. Enda gången det känns som att man har fått ut något av den som ringde.
Till alla andra som inte väljer att svara. Om ni nu tycker att det är så otroligt jobbigt att bli kontaktad via telefon, strunta inte i att svara, ta upp telefonen och be Transcom att ta bort nummret, eller kontakta telnr:0586795800 igen för att bli bortagen från adresslistorna eller prata med handläggare hos Transcom.
Får ni ett samtal och det är från Transcom så kan ni känna er trygga, eftersom Transcoms personal är utbildade försäkringsförmedlare och är registrerade hos bolagsverket och står även under tillsyn av finansinspektionen.
för mer info: www.fi.se/Tillstand/Foretagsregistret/Foretagsregistret-Detaljerad-information/?idx=054928
www.transcom.se
http://allabolag.se/5562013234
Får ni ett samtal och det är från Transcom så kan ni känna er trygga, eftersom Transcoms personal är utbildade försäkringsförmedlare och är registrerade hos bolagsverket och står även under tillsyn av finansinspektionen.
för mer info: www.fi.se/Tillstand/Foretagsregistret/Foretagsregistret-Detaljerad-information/?idx=054928
www.transcom.se
http://allabolag.se/5562013234
Undantag från NIX-Telefon
Vidare finns det undantag då det inte strider mot NIX-reglerna att ringa konsumenter även i försäljnings-, marknadsförings- eller insamlingssyfte trots att konsumentens telefonnummer finns i spärregistret NIX-Telefon. Dessa undantag är:
-Medgivande till telefonkontakt
Om Du lämnat uttryckligt medgivande till att kontakt får tas per telefon i försäljnings-, marknadsförings- eller insamlingssyfte får företaget kontakta Dig per telefon i de syften medgivandet avser, även om Ditt telefonnummer är spärrat i NIX-Telefon.
-Etablerat kundförhållande
Om det föreligger ett etablerat kundförhållande (ingånget avtal) mellan marknadsföraren och Dig får företaget per telefon lämna erbjudanden om samma typ av varor eller tjänster, även om Ditt telefonnummer är spärrat. Detta gäller även en tid efter det att avtalsförpliktelserna fullgjorts, minst sex månader men normalt inte mer än ett år.
Du har lämnat personuppgifter och fått information m.m.
Om Du själv lämnat personuppgifter och därvid fått information att företaget kan önska ringa får företaget göra det, även om Ditt nummer är spärrat. Detta gäller dock endast om Du gavs möjlighet att avböja viss eller vissa kontaktvägar.
-Spärra mobiltelefonnummer
Privata mobiltelefonabonnemang kan inte spärras i NIX-Telefon.
Enligt marknadsföringslagen (MFL) är det inte tillåtet att skicka SMS och MMS till mobiltelefonnummer utan att konsumenten först samtyckt till utskicket.
SWEDMA och Sveriges Callcenter Förening har tagit fram etiska regler för telemarketing till konsumenter. Enligt dessa är telefonsamtal i marknadsföringssyfte till mobiltelefonabonnemang som huvudregel inte tillåtna.
Undantag när marknadsföraren får kontakta via mobiltelefon
Det finns dock undantag från huvudregeln i marknadsföringslagen och de etiska reglerna. Marknadsföraren får kontakta en konsument;
•om denne aktivt valt att ange sitt mobiltelefonnummer för kundkontakt
•om det föreligger ett etablerat kundförhållande mellan konsumenten och marknadsföraren och erbjudandet avser samma typ av varor eller tjänster.
Konsumenten ska även ha informerats om att uppgifterna kan komma att användas i marknadsföringssyfte via mobiltelefon, och fått möjlighet att avböja att uppgifterna används för detta ändamål.
När ett företag har brutit mot reglerna
Konsumenter kan anmäla företag som brutit mot ovanstående regler till Etiska nämnden för direktmarknadsföring (DM-nämnden).
DM-nämnden är en branschdomstol, inrättad av näringslivet med uppdrag att följa direktmarknadsföringens utveckling, påtala oacceptabla former och bidra till normbildning för framtida marknadsåtgärder.
Vidare finns det undantag då det inte strider mot NIX-reglerna att ringa konsumenter även i försäljnings-, marknadsförings- eller insamlingssyfte trots att konsumentens telefonnummer finns i spärregistret NIX-Telefon. Dessa undantag är:
-Medgivande till telefonkontakt
Om Du lämnat uttryckligt medgivande till att kontakt får tas per telefon i försäljnings-, marknadsförings- eller insamlingssyfte får företaget kontakta Dig per telefon i de syften medgivandet avser, även om Ditt telefonnummer är spärrat i NIX-Telefon.
-Etablerat kundförhållande
Om det föreligger ett etablerat kundförhållande (ingånget avtal) mellan marknadsföraren och Dig får företaget per telefon lämna erbjudanden om samma typ av varor eller tjänster, även om Ditt telefonnummer är spärrat. Detta gäller även en tid efter det att avtalsförpliktelserna fullgjorts, minst sex månader men normalt inte mer än ett år.
Du har lämnat personuppgifter och fått information m.m.
Om Du själv lämnat personuppgifter och därvid fått information att företaget kan önska ringa får företaget göra det, även om Ditt nummer är spärrat. Detta gäller dock endast om Du gavs möjlighet att avböja viss eller vissa kontaktvägar.
-Spärra mobiltelefonnummer
Privata mobiltelefonabonnemang kan inte spärras i NIX-Telefon.
Enligt marknadsföringslagen (MFL) är det inte tillåtet att skicka SMS och MMS till mobiltelefonnummer utan att konsumenten först samtyckt till utskicket.
SWEDMA och Sveriges Callcenter Förening har tagit fram etiska regler för telemarketing till konsumenter. Enligt dessa är telefonsamtal i marknadsföringssyfte till mobiltelefonabonnemang som huvudregel inte tillåtna.
Undantag när marknadsföraren får kontakta via mobiltelefon
Det finns dock undantag från huvudregeln i marknadsföringslagen och de etiska reglerna. Marknadsföraren får kontakta en konsument;
•om denne aktivt valt att ange sitt mobiltelefonnummer för kundkontakt
•om det föreligger ett etablerat kundförhållande mellan konsumenten och marknadsföraren och erbjudandet avser samma typ av varor eller tjänster.
Konsumenten ska även ha informerats om att uppgifterna kan komma att användas i marknadsföringssyfte via mobiltelefon, och fått möjlighet att avböja att uppgifterna används för detta ändamål.
När ett företag har brutit mot reglerna
Konsumenter kan anmäla företag som brutit mot ovanstående regler till Etiska nämnden för direktmarknadsföring (DM-nämnden).
DM-nämnden är en branschdomstol, inrättad av näringslivet med uppdrag att följa direktmarknadsföringens utveckling, påtala oacceptabla former och bidra till normbildning för framtida marknadsåtgärder.
Svarade inte då detta nr var okänt för mig. Blir än mer styrkt i dette beslut efter att ha läst tidigare kommentarer. Tack för att siten finns
Ringt på min mobil 3 ggr under 2 tim. Svarar ej då mobilen är spärrad för ingående samtal från okända.
svarade ej
ringer 3-4 ggr om dan jobbit
fanns ej, endast hänvisning till hemsida. AVSTÅR !