Annons
Sök telefonnummer
0200222202
Har du fått ett samtal från detta nummer?Här kan du läsa vad andra har att säga om detta telefonnummer och vem som har ringt.
Lägg gärna in en egen kommentar.
6 kommentarer
Enligt besökarna ringer
Okänd, Tele2 Sverige
Okänd 2021-03-09
Okänd 2018-08-12
+4645631201 2017-05-31
Okänd 2015-05-21
Tele2 Sverige 2014-09-18
Okänd 2014-09-09
Okänd, Tele2 Sverige
jag har fick erbjudande dubbla mobildata 24gb för 279 kr månad både vardag och lördag kan det vara riktigt
Annons
Jag fick också ett av dessa sms i juli 2014. Fakturan var dock normal.
För 10 minuter sen fick jag en serie på 4 sms;
"Hej! Du har nu surfat via mobilen för ca 1000 kr under denna månad. Om du vill spara pengar framöver så rekommenderar vi att du byter till ett abonnemang där det ingår mobilsurf, för mer information kontakta vår Kundservice (0200-222202). Mvh Tele2"
(och så respektive "250", "750", "500" för de övriga 3 sms:en).
Appen MittTele2 visar dock helt normal faktura.
Uppdatering: Chattade med kundtjänst som uppmanade mig att ringa 0200-222202 och dubbelkolla. Det är Tele2:s säljavdelning.
Ringde 0200-222202 och de bekräftade att det är ett felutskick. Om något verkligen skulle vara fel på nästa faktura så krediterar de.
För 10 minuter sen fick jag en serie på 4 sms;
"Hej! Du har nu surfat via mobilen för ca 1000 kr under denna månad. Om du vill spara pengar framöver så rekommenderar vi att du byter till ett abonnemang där det ingår mobilsurf, för mer information kontakta vår Kundservice (0200-222202). Mvh Tele2"
(och så respektive "250", "750", "500" för de övriga 3 sms:en).
Appen MittTele2 visar dock helt normal faktura.
Uppdatering: Chattade med kundtjänst som uppmanade mig att ringa 0200-222202 och dubbelkolla. Det är Tele2:s säljavdelning.
Ringde 0200-222202 och de bekräftade att det är ett felutskick. Om något verkligen skulle vara fel på nästa faktura så krediterar de.
Detta är inte fejk, jag ringde till vanliga Tele2:s kundservice (inte numret som stod i smset) och de berättade att de har bytt till ett nytt system och att utskicken har råkat balla ut lite för en viss typ av gamla abonnemang. När jag granskar min abonnemangssida på "Mitt tele2" så ser jag att min fakturakostnad inte har gått upp (enda jag ska betala för än så länge är samtal för 9 kr), vilket också bekräftades av kundservice. De gav mig rådet att ignorera smsen och inte oroa mig.
Dessa har skickat mig 4 sms första så har jag över stigit 250 kr på intenet kostnad fast jag har gratis surf här hemma
30 min senare så fick jag nu har du intenetat för 500 kr till sist hade räkningen som påstår att jag har över stigit till 1000 kr sen kom inget mer sms från de nummret
72661
Hej! Du har nu surfat via mobilen för ca 1000 kr under denna månad. Om du vill spara pengar framöver så rekommenderar vi att du byter till ett abonnemang där det ingår mobilsurf, för mer information kontakta vår Kundservice (0200-222202). Mvh Tele2
30 min senare så fick jag nu har du intenetat för 500 kr till sist hade räkningen som påstår att jag har över stigit till 1000 kr sen kom inget mer sms från de nummret
72661
Hej! Du har nu surfat via mobilen för ca 1000 kr under denna månad. Om du vill spara pengar framöver så rekommenderar vi att du byter till ett abonnemang där det ingår mobilsurf, för mer information kontakta vår Kundservice (0200-222202). Mvh Tele2