Annons
Sök telefonnummer
0720627290
Har du fått ett samtal från detta nummer?Här kan du läsa vad andra har att säga om detta telefonnummer och vem som har ringt.
Lägg gärna in en egen kommentar.
30 kommentarer
Enligt besökarna ringer
Okänd, Phonera Företag AB, Okänd.
0700 2015-03-20
0700 2015-01-22
0700 2014-12-11
0700 2014-11-12
0700 2014-11-03
0700 2014-10-20
0700 2014-10-08
Okänd 2014-07-17
0700 2014-07-11
0700 2014-06-25
0700 2014-06-19
0700 2014-04-15
0720627806 2014-04-08
0720627646 2014-04-02
Okänd 2014-03-29
Okänd 2014-03-27
0700 2014-03-25
0700 2014-03-25
Okänd 2014-03-24
0700 2014-03-14
Okänd 2014-03-13
0700 2014-03-07
0702627293 2014-02-21
0700 2014-02-18
Okänd 2014-02-20
0700 2014-02-19
0700 2014-02-13
0700 2014-02-11
0700 2014-02-03
Okänd, Phonera Företag AB, Okänd.
Bästa företaget jag har prata med i telefonförsäljning, de som jobbar kväll är både artiga och enkla att prata med. Bytte direkt! Vill absolut ha billigare telefon. Har haft dem i 1 år nu och alla räkningar har legat på 150 kr, som de nämner. Ska ringa till deras kundtjänst och skaffa mitt bredband hos dem också. Bästa service! Super nöjd!!!! Kan inte spara mer pengar. Sparar ca 200-250 kr varje månad vilket blir (230 x 12 = 2'760) ca 2'7 kr per år.
Presenterade sig inte, talade snabbt och otydligt. Frågade om hur mycket jag ringde från fast telefon. Jag svarade avvaktande. När jag meddelade att jag självklart vill ha billigare telefoni men inte vill byta operatör - och att hon borde framföra sitt verkliga ärende i stället för att börja med att förhöra mig om hur ofta jag ringer, vilket är en privatsak.....Då klipper hon bara av samtalet. Jag sände direkt ett sms med synpunkten att man bör inleda och avsluta ett samtal både korrekt och artigt. Man ringer tydligen från olika privatnummer.
GÅ INTE MED PÅ NÅGON ÖVERENSKOMMELSE! VARNING!
GÅ INTE MED PÅ NÅGON ÖVERENSKOMMELSE! VARNING!
Annons
Mycket vilseledande information.
Påstod sej ha tagit över Telias kunder. Mycket billig telefoni utlovades. Efter att ha läst på nätet vad som hänt med 0700-abonnenter varnas alla för detta bluff företag.
Påstod sej ha tagit över Telias kunder. Mycket billig telefoni utlovades. Efter att ha läst på nätet vad som hänt med 0700-abonnenter varnas alla för detta bluff företag.
Skit säljare ringer varje dag snorvalpar på 18 år och uopåt dom har ingen respekt alls dom låter välldigt desperata att få sin provision.. Inte alls tänker eller få de att låta att dom vill hjälpa sin kund.. Lika bra ni säljer kosskit i stället ni kommer gå i konkurs. Hoppas jag med era jävla beteenden
Idag fick jag ett samtal från 0700 (från nr 072-0639966, så de ringer tydligen från diverse olika nummer som börjar på 072-06...) och har även blivit uppringd någon gång tidigare. De hinner inte säga så mycket, eftersom jag bara svarar, att jag inte är intresserad!!
Mycket otrevlig säljare efter att han förstått att jag inte ville byta från Telia till dem. Han avsluatde samtalet med ett antal svordomar. Se upp för detta företag, knappast seriöst
Mycket mycket påstridig säljare, jag sade att jag ville fundera men fick till svar att hon skulle skicka hem en bekräftelse på abbonemanget!!!, så att jag skulle kunna fundera över en kopp kaffe!
Fick säga flera gånger att jag inte var intresserad, innan hon hade klargjort att hon förstod detta. Lade sedan hastigt på luren.
Dessutom gav hon intrycket av att vara från min nuvarande operatör och jag fick dra ur säljaren information om att det inte var så!
Fick säga flera gånger att jag inte var intresserad, innan hon hade klargjort att hon förstod detta. Lade sedan hastigt på luren.
Dessutom gav hon intrycket av att vara från min nuvarande operatör och jag fick dra ur säljaren information om att det inte var så!
Ringde en kille som inte presenterade sig och sa att han ville tala med min man. När jag frågade vad de gällde svarade han bara att de ville han tala med min man om...då jag frågade om han skulle sälja något medd jagatt han isåfall ringde till en Nixspärrad telefon. Då blev han väldigt otrevlig och sa att det var lögn och han skulle ringa tills han fick tala med mannen. Vägrade berätta vad det handlade om. Nu förstår jag varför när jag läser er andras historier.
Frågar först om min fasta telefon fungerar bra. Alldeles utmärkt säger jag. Ja, jag vill inte sälja på dig nån telefon säger han då. Nähä, du vill bara säga hej? frågar jag. jag vill sänka dina telefonkostnader, säger han. Inte intressant, säger jag. Hinner dock inte säga detta klart innan han slänger på luren
Vill komplettera föregående kommentar betr. överflyttningen till min nya operatör, 0700. Jag hade räknat med överflyttning per den 1 juli, då uppsägningstiden hos Telia var slut. Men så upptäcker jag att jag påbörjat mitt abonnemang hos 0700 redan den 31 maj, den dag 0700 kontaktade Telia. Alltså dubbel fast avgift för juni! Så, uppretad, ringde jag 0700 och fick förklaring. Sedan en tid tillbaka har Telia börjat med att vägra flytta över abonnemanget så som var tänkt, vid uppsägningstidens slut. I så fall flyttas inte tel.nr över utan kunden måste ta ett nytt nr! Därför flyttades abonnemanget en månad i förväg! Telia debiterar sedan uppsägningsavgift, som motsvarar abonnemangsavgiften för en månad! Borde vara ett fall för Konkurrensverket.
Säljaren frågade om jag var nöjd med mitt fasta abonnemang hos 0700, om allt hade flutit på som det ska och om jag var nöd med bolaget. När jag svarade att jag inte har något avtal med dem kontrade han med att det skulle bli billigare för mig om jag hade det. Söljaren försökte därefter flera gånger få mig att bekräfta ett avtal jag inte har.
Jagvill inte ha detta men sitter i norge å kan inte hitta något nr att rina till dom om att jag har ju 14 dagars ånger vecka som jag vill åberopa
En kille ringde och sade att han ville sänka kostnaden för min fasta telefon och att han ringde för 0700.Jag sade att jag inte var intresserad och jag har registrerat mitt nummer i Nixtelefon. Mycket irriterande att 0700 inte följer spärren. När jag kollade numret så gick det till Insales i Göteborg AB. De har väl uppdrag ifrån 0700. Efter att ha läst kommentarerna så inser jag att företaget lurar på folk abbonemang.
Ringde och presenterade sig via 0700 Göteborg och frågade om jag var nöjd med min fasta telefon. Jag kontrade med att han inte var uppdaterad, eftersom jag sagt upp min fasta telefon i höstas. Har lagt detta nummer i spärrlistan flera gånger, trots det ringer de upp. Otroligt irriterande!!!
Hon påstod att det skulle bli så mycket billigare, för att vi ringde så lite. Jag känner mig verkligen lurad. Jag bad att hon skulle skicka en information om vad dom stod för. Men vad jag kan utläsa så blir det inget billigare
Jag känner mig verkligen lurad. Sådana här skulle inte få förekomma på marknaden, som bara går in för att lura folk.
Jag känner mig verkligen lurad. Sådana här skulle inte få förekomma på marknaden, som bara går in för att lura folk.
Någon ringde och sa att hon skulle sänka mina kostnader för fast telefon eftersom jag inte ringer så mycket. Det var ett antagande eftersom alla andra ringer inte så mycket. Det skulle kosta 75:-/mån plus avgifter per minut. Jag sa att jag vill ha skriftlig offert men det gick inte och då blev det nej från min sida. Jag räknade sedan på vad det skulle kosta och det visade sig att faktura från Telia avseende månader var 200:- billigare än 0700-alternativet. Allts¨höll jag på att bli lurad.
Undrade om jag var nöjd med min fasta telefon ....funkar det med avgifter och sånt. Jag undrar : "Var ringer du ifrån, är det telia" ? Nej 0700 en relativ ny teleoperatör fick jag till svar. "Det är sådana här samtal jag inte vill ha" svarade jag.Nähe hej då svarade killen ,ha en bra dag ! adjöss sa jag ...
Ringde upp och la på 2 ggr, sen ringde de igen och presenterade sig iaf, sa att jag ej var intresserad då la de på.
jag satti telefonkö till telefon 0700 tre timmar när det var min tur bröts samtalet från support
Dom ringde mig och sa som ni andra att jag kunde sänka min fasta telefon och jag frågade vem som ringde och det var 0700. jaha… allt kommer funka som vanligt etc. Jag frågade om jag kunde få ett mail om denna information och höra av mig om jag var intresserad..de hade tyvärr inte den möjligheten.. nähä? dom kunde skicka ett brev med priser/avtal och att vi hade en muntlig överrenskommelse.. jag hade inte tid så han fick skicka info..det gick inte heller för han behövde 5 min och ta mina uppgifter… ja men det har du väl redan tänkte jag… skumt.. trodde det var telia… jag sa att jag skulle fundera och han fick återkomma..när då? vet inte du får ringa svarar jag så svarar jag sa jag…. googlade nu å såg era inlägg…
ingen där
"070 Göteborg" ringde. -Jaha, 070??? "Ja 0700 Göteborg, vi tänkte höra om du är nöjd med din fasta telefoni?" Jag gjorde en paus, jag har nämligen inte någon fast telefoni. Kanske lät jag också lite brysk. Samtalet bröts av den uppringade försäljaren, han la bara på.
En man ringde som inte var speciellt trevlig sa att de beslutat att sänka min fasta kostnad då jag var en lågförbrukare. Var väldigt otydlig med vart han ringde ifrån och när jag sa att jag är trött på folk som ringer och säger att de vill sänka kostnader för min skull när de såklart ringer för att tjäns pengar sa säljaren - vem gör något för någon annan nu för tiden......
Fick uppfattningen att de ringde från min nuvarande operatör. De sa sig kunna sänka min kostnad då jag var lågförbrukare. När jag frågade var de ringde ifrån sa de 0700. Jag skulle använda samma nät ingenting skulle ändras förutom loggan på fakturan. Blev irriterad när jag sa NEJ. Hur kunde jag vilja betala mer för att det skulle stå Telia på fakturan. Jag svarade att det kunde jag göra då jag jobbar på Telia. De ringde upp mig på på jobb mobil/abonnemang som Telia äger.
Blev uppringd den 18 januari 2013 och liksom många som skrivit här, invaggats i tron att dom övertagit det bolag jag hade abonnemang hos, Glocalnet. Det skulle gälla från mitten av januari. Nu har jag fått faktura gällande även från december och framåt. Ringde och talade med en Jesper Holmlund 3 gånger à minst 30 minuter. Det kostade mig 0,75 kr i uppringning plus 0,75 kr per minut. Jag ringer mest från fasta telefonin och har ALDRIG utgett mig för att vara lågförbrukare (deras billiga abonnemang men dyra omkostnader). Jag fick efter många om och men filen där dom spelat in samtalet till mig i december men sencurerad, inte i sin helhet. Inte den första delen där dom lurade i mig att dom företrädde Glocalnet. Nu har dom bytt till ett dyrare abonnemang, men som ska bli billigare för mig som högförbrukare. Uppringning kostar 0,89 kronor och samtal 0 till både fast och mobil telefon. Faktura 2 kom häromdagen och där står att jag fortfarande har 75:an. Aldrig har jag haft en så hög telefonräkning. Men nu utlovades igen att nästa faktura skulle bli så billig. Idag ringde jag igen och fick veta att Jesper Holmlund slutat. Nu talade jag med Sebastian som återigen lovade att framöver skulle det bli så billigt och bra. Jag frågade vad det kostade att gå ur inom de "avtalade" 24 månaderna. Jo, 189 (abonnemanget) plus 25 kr (nummerpresentatör) under hela återstående tid, dvs 23 månader i dagsläget. Summa runt 5.000 kr!!! Varje samtal har jag själv spelat in och i varje samtal har jag påpekat hur obekväm jag är att vara kund hos dom, att jag blivit lurad in i det och att dom framstår som totalt oseriösa. Deras hemvist är Malta för övrigt. Jag tänker kontakta Allmänna reklamationsnämnden och Konsumentrådgivaren i kommunen i första hand, och kommer att fortsätta processen om så skulle behövas.
Säljare från 0700 som gav intrycket av att vara från min nuvarande operatör. Hade precis som nämnts här tidigare, koll på mina samtalskostnader samt fasta avgifter. Jag fick verkligen fråga för att förstå att det handlade om att byta operatör. Blev sur när jag inte ville byta och bara la på luren i örat på mej. Otrevligt!!
Mkt påstridig säljare från 0700 som dessutom verkligen gav intrycket av att vara från min nuvarande operatör. Otrevligt. Hade koll på mina samtalskostnader samt fasta avgifter. Dessutom blev sur när jag inte ville byta. Verkar väldigt skumt.
Ringde idag och lät som om dom ringe från tele2 och skulle sänka den fasta avgiften och samtalskostanden även på mobil, lät väldigt skumt, när jag frågade vad det var för företag svarade han 0700 sa då att jag ej var intresserad <<<googlade sedan på numret fick ingen träff
Ringer och vill sänka mina telefonkostnader genom att säga att det är precis som nu men billigare.
Ber honom ringa på fredag men han är påstridig och säger att det inte tar lång tid att lägga om numret. Han fnyser och säger "fredag, varför inte nu". När jag påpekar att jag är upptagen säger han att han kan fixa direkt, det tar inte lång tid. Mycket otrevlig ton och jag får känslan att han försöker få mig att säga ett "Ja" som han kan spela in och klippa/klistra senare. Kändes mycket obehagligt. Han ringde 15:50.
Ber honom ringa på fredag men han är påstridig och säger att det inte tar lång tid att lägga om numret. Han fnyser och säger "fredag, varför inte nu". När jag påpekar att jag är upptagen säger han att han kan fixa direkt, det tar inte lång tid. Mycket otrevlig ton och jag får känslan att han försöker få mig att säga ett "Ja" som han kan spela in och klippa/klistra senare. Kändes mycket obehagligt. Han ringde 15:50.
Maila era erfarenheter till:
mikael.grill.pettersson@svt.se